flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Розгляд звернень станом на 01 січня 2012 року

Протягом 2011 року до територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області надійшло 87 звернень громадян, у тому числі 44 заяви та 43 скарги. Пропозицій протягом наведеного періоду до територіального управління не надходило.

Проведений аналіз стану розгляду звернень громадян показує, що кількість звернень за 2011 рік, які надійшли до територіального управління, суттєво збільшилося у порівнянні з минулими роками. 

Переважна більшість звернень громадян, що безпосередньо надходять до територіального управління ДСА України в Київській області: надіслані поштою або подані особисто до приймальні управління. Протягом 2011 року ТУ ДСА України в Київській області отримано 74 звернень від громадян, 10 від юридичних осіб та 3 звернення від органів державної влади. З 87 звернень громадян, 32 звернення були надіслані на нашу адресу за належністю Державною судовою адміністрацією України, районними відділами міліції Київської області, районними відділами прокуратури Київської області та іншими державними органами. Звернень і запитів народних депутатів України протягом зазначеного періоду до територіального управління не надходило.

Так, аналізуючи п’ять звітних періоди, можна зробити висновок, що більшість звернень надходять особисто від громадян за захистом своїх прав та свобод, гарантованих Конституцією України.

Випадків порушення термінів зазначених у Законі України „Про звернення громадян” протягом 2011 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Київській області не допускалося. Всі звернення розглядалися в установлені чинним законодавством терміни: у строк до 5 діб надано відповідь на 27 звернень, у строк до 15 діб – на 36 звернень та у строк до 1 місяця направлено відповідь на 20 звернень громадян. 4 звернення надійшли протягом останнього тижня звітного року, тому розглянуті будуть протягом січня 2012 року.

Із загальної кількості звернень громадян, що надійшли за звітний період, 43 становлять скарги. Основні питання, що  порушуються громадянами у скаргах це:

· на процесуальні дії суддів – 11;

· на неналежну організацію роботи судів – 24;

· на неналежну поведінку працівників суду – 5;

· на неналежне виконання службових обов’язків працівниками суду – 3.

Основна кількість скарг на дії суддів зумовлена правовою необізнаністю громадян, порядку оскарження рішень суду. На скарги, у яких громадяни висловлюють незгоду з винесеним вироком або постановленим судом рішенням  та вимагають втручання в діяльність судів щодо здійснення правосуддя, територіальним управлінням надається роз’яснення вимог ст. 84, 85, 91 та 99 Закону України „Про судоустрій і статус суддів”, а також ст. 146 цього ж закону та вимоги Положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України.

З 44 заяв, які надійшли на розгляд ТУ основними піднятими питаннями були:

- неналежна організація роботи суду (17);

- поведінка працівників апарату суду (4);

- щодо організаційного забезпечення апеляційного суду Київської області;

- колективні звернення працівників апарату суду щодо надання роз’яснень по нарахуванню заробітної плати та індексації доходів;

-щодо надання інформації про проведення ремонтів приміщень судів та виготовлення печаток і штампів судів та інше.

Звернення, які не відносяться до компетенції ТУ ДСА України в Київській області, направлялися за належністю до відповідних державних органів або їх територіальних підрозділів.

Пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, а також народних депутатів України протягом 2011 року до територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області не надходили.

Також протягом зазначеного періоду територіальним управління проводилися перевірки в 10 місцевих загальних судах Київської області на яких зверталася увага на організацію роботи зі зверненнями громадян та на дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» та інших нормативно-правових актів пов’язаних із цим питанням. В місцевих судах області проводиться навчання з працівниками апарату судів з питань пов’язаних з організаційними заходами та виконанням нормативно-правових актів з питань розгляду звернень громадян.

Планування роботи територіального управління, перевірок, зокрема в місцевих загальних судах, щодо виконання ЗУ «Про звернення громадян» обговорюються на оперативних нарадах та колегіях. На оперативних нарадах з начальником територіального управління розглядається стан виконання роботи з питань пов’язаних із зверненнями громадян, виконання запланованих заходів.

Вважаємо, що належна організація та роботи зі зверненнями громадян в судах потребує розробки та погодження з Радою суддів України єдиної методики проведення перевірок стану додержання вимог Закону України «Про звернення громадян» в судах. Також, вважаємо за необхідне спільно з Академією суддів України проведення семінарських занять з працівниками територіальних управлінь та працівниками апарату судів, які займаються роботою зі зверненнями громадян.