flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Розгляд звернень станом на 01 січня 2013 року

Протягом 2012 року до територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області надійшло 78 звернень громадян, у тому числі 44 заяви та 34 скарги. Пропозицій за звітний період до територіального управління не надходило.

Проведений аналіз стану розгляду звернень громадян показує, що кількість звернень за 2012 рік, які надійшли до територіального управління, зменшилась у порівнянні з минулим 2011 роком, що свідчить про значне покращення організації стану діловодства в місцевих загальних судах, а також підвищення лояльності громадян до судової гілки державної влади.

З 78 звернень, отриманих територіальним управлінням протягом 2012 року,  66 звернень – в інтересах фізичних осіб, 12 звернень –  в інтересах юридичних осіб, із загальної кількості яких 34 були надіслані на нашу адресу за належністю Державною судовою адміністрацією України, 6 – прокуратурою Київської області,  1 – територіальним управлінням ТУ ДСА України в м. Києві.

Випадків порушення термінів зазначених у Законі України «Про звернення громадян» протягом 2012 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Київській області не допускалося.

У строк до 5 діб надано відповіді на 28 звернень, у строк до 15 діб – на 46 звернень (4 з яких становили залишок з 2011 року на початок звітного періоду) та у строк до 1 місяця – на 7 звернень. Залишок звернень станом на 01.01.2013 року становить 1 (одна скарга).

До територіального управління протягом звітного періоду надійшло 44 заяви, найчастіше порушеними питаннями в яких є:

- неналежна організація роботи апарату суду – 16;

- процесуальні дії суддів – 4;

- неналежне виконання службових обов’язків працівниками суду – 2;

- щодо видачі документів та надання інформації про їх рух у справі – 8;

- інше – 14.

 Звернення, які не відносяться до компетенції ТУ ДСА України в Київській області, направлялися за належністю до відповідних державних органів або їх територіальних підрозділів.

Пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, а також запити та звернення народних депутатів України протягом 2012 року до територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області не надходили.

Із загальної кількості звернень громадян, що надійшли за звітний період, 34 становлять скарги. Основні питання, що порушуються скаржниками:

-         неналежна організація роботи апарату суду – 11;

-         процесуальні дії суддів – 6;

-         неналежне виконання службових обов’язків працівниками суду – 10;

-         неналежна організація роботи ТУ ДСА України в Київській області – 1;

-         інше – 6.

Основна кількість скарг на процесуальні дії суддів зумовлена правовою необізнаністю деякої частини громадян порядку такого оскарження. На скарги, у яких громадяни висловлюють незгоду з діями суддів у процесі розгляду цивільних, кримінальних або адміністративних справ та вимагають втручання в діяльність судів щодо здійснення правосуддя, територіальним управлінням надається роз’яснення ст. ст. 6, 84, 85, 91 та 146 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та звертається увага на вимоги Положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України в частині своїх повноважень.

У 2012 році територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Київській області проводилися перевірки в 14 місцевих загальних судах Київської області, в ході яких зверталася увага на організацію роботи зі зверненнями громадян і дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» та інших нормативно-правових актів, пов’язаних із цим питанням. Також протягом року територіальним управлінням надавалась методична допомога працівникам апаратів місцевих загальних судів Київської області щодо належної роботи із зверненнями громадян.

Територіальним управлінням щопівріччя проводиться аналітична робота з організації розгляду звернень громадян, запитів і звернень народних депутатів, виконання Законів України «Про звернення громадян» та «Про статус народного депутата» в загальних місцевих судах Київської області. Такі звіти подаються судами до 15 січня та до 15 липня, після чого узагальнюються та направляються головам судів до відома.

Планування роботи управління, перевірок в місцевих судах, зокрема щодо виконання Закону України «Про звернення громадян», обговорюються на оперативних нарадах. Також керівництвом територіального управління постійно розглядаються питання, пов’язані зі зверненнями громадян, наголошується на неухильному виконанні запланованих заходів щодо поліпшення рівня організації роботи місцевих загальних судів Київської області.

Вважаємо за необхідне спільно з Державною судовою адміністрацією України проведення семінарських занять із працівниками територіальних управлінь та працівниками апаратів судів, які займаються роботою зі зверненнями громадян, для підвищення рівня кваліфікації відповідальних осіб та покращення стану додержання вимог Закону України «Про звернення громадян» у державних установах.