Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
14 жовтня 2014 року було прийнято Закон України «Про запобігання корупції», в якому передбачено створення Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК).
Кабінет Міністрів України прийняв рішення про створення Національного агентства з питань запобігання корупції 18 березня 2015 року.
НАЗК має право на перевірку декларацій всіх державних службовців і стилю їх життя, розкриття будь-якої інформації з приводу фактів корупції чи зловживання посадою.
Національним агентством з питань запобігання корупції визначено дату початку роботи системи подання й оприлюднення декларацій та повідомлень про суттєві зміни в майновому стані посадовими особами - 15 серпня 2016 року.
Починаючи з моменту запуску, першими – протягом 60 днів, декларації мають подати особи, які згідно зі статтею 50 Закону України «Про запобігання корупції» займають відповідальне та особливо відповідальне становище. Останнім днем подачі декларації в електронній формі за 2015 рік є 13 жовтня 2016 року.
Першими подають декларації:керівники державних органів та їх заступники, судді, прокурори, слідчі, державні службовці категорії А та Б.
Усі інші суб’єкти декларування подаватимуть свої декларації та повідомлення в електронній формі, починаючи з 1 січня 2017 року.
Кожен декларант має пройти електронну ідентифікацію за допомогою електронного цифрового підпису або BankID та матиме свій персональний електронний «кабінет» на сайті НАЗК.
Електронна декларація має суттєву відмінність від звичної щорічної декларації про доходи. Відтепер:
- декларуються і заощадження в готівці (від 60 тисяч 900 гривень для 2015 року);
- цінне рухоме майно (від 121800 гривень для 2015 року);
- подарунки (від 6090 гривень для 2015 року).
Також подається інформація про співвласників майна, про власника майна, яке знаходиться на праві користування (в оренді) у суб’єкта декларування чи члена його сім’ї.
Необхідно обов’язково зазначати незавершені об’єкти будівництва, для посадовців – майно, яке формально належить іншій особі, але контролюється чиновником.
Електрона декларація подається посадовцем безпосередньо на робочому чи будь-якому комп’ютерізованому місці заповнює деталізовану форму, відомості з якої автоматично потрапляють в єдину базу даних та стають публічно доступними (за виключенням персональних даних особи).
Після подачі декларації посадовець має 7-денний термін, щоб при необхідності внести зміни і поправки.
Перевірка декларацій покладена на Департамент фінансового контролю та моніторингу способу життя НАЗК.