flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

МАРАЗМ МІЦНІШАЄ!

09 березня 2017, 10:28

 МАРАЗМ МІЦНІШАЄ

Як раніше повідомлялось, через відмову начальника територіального управління ДСА України в Київській області виконувати незаконні вимоги голови ДСА України щодо перерахування 5 млн. грн, (які були виділені на капітальний ремонт Таращанського районного суду) підрядній організації його друга напряму, оминаючи законну тендерну процедуру відкритих торгів, – голова ДСА України продовжує всілякими спробами усувати з посади начальника територіального управління, для чого постійно вигадує різні «порушення», котрі потім намагається застосувати до нього. З Витягом з пояснення начальника управління стосовно цього питання можна ознайомитися тут.

Першою такою спробою голови ДСА України стало винесення наказу про застосування до начальника територіального управління дисциплінарного стягнення у вигляді догани за «зайво», на його думку, сплачені кошти суддям у вигляді виплати суддівської винагороди в сумі 919,6 тис. грн, заробітної плати працівникам апаратів судів на суму 1,1 тис. грн, виплаченої матеріальної допомоги робітникам, зайнятим обслуговуванням апаратів судів, у сумі 43,7 тис. грн.

 Оскільки кошти суддям та працівникам апаратів судів були виплачені правильно у розмірі, визначеному чинним законодавством, а сам наказ про застосування догани був незаконним, – начальник територіального управління звернувся до суду за скасуванням цього наказу.

Даний наказ був визнаний судом незаконним та скасований, рішення суду вступило в законну силу, натомість голова ДСА України продовжує його оскаржувати у всіх інстанціях.

 Крім цього, упродовж 2016 року в територіальному управлінні за вказівкою голови ДСА України було проведено 5 аудиторських перевірок (з яких 4 позапланові!!!) та 05.10.2016 за поданнями голови ДСА України було відкрито ще 4 дисциплінарних провадження відносно начальника ТУ ДСА України в Київській області. Одне з них носило назву «неналежне  представництво інтересів територіального управління ДСА України в Київській області та не оскарження відповідних судових рішень».

14.02.2017 наказом голови ДСА України № 1/07 до  начальника ТУ ДСА України в Київській області було застосовано друге дисциплінарне стягнення у вигляді догани за нездійснення оскарження в апеляційному порядку двох постанов Київського окружного адміністративного суду по справам № 810/1354/16 від 16.05.2016 та № 810/1337/16 від 10.05.2016, якими було задоволено позовні вимоги працівників апарату Бориспільського міськрайонного суду Київської області та зобов’язано територіальне управління виплатити недораховану працівниками заробітну плату у розмірі, передбаченому з 26 жовтня 2014 року змінами до ч. 1 ст. 144 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" у редакції Закону України «Про прокуратуру» та за період з 29 березня 2015 року по 31 грудня 2015 року відповідно до абзацу другого частини першої статті 147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" у редакції Закону України "Про забезпечення права на справедливий суд" (по справі № 810/1337/16 – помічнику судді у сумі 101 785,66 грн та по справі № 810/1354/16 – секретарю судового засідання у сумі 63 559,35 грн).

Детальніше зі змістом предмету спору та висновками суду можна ознайомитись тут.

Отже, суд, враховуючи законність позовних вимог, висновки Верховного суду України та практику Європейського суду по правам людини, у травні 2016 року задовольнив позови працівників апарату Бориспільського міськрайонного суду Київської області, чим відновив їх законне право на отримання недорахованої заробітної плати.

Тому територіальним управлінням було прийнято рішення щодо недоцільності оскарження постанов суду, якими були відновлені права працівників суду. Приймаючи дане рішення, територіальне управління виходило з того, що даними постановами були відновлені порушені права працівників апарату суду, і оскарження судового рішення є правом, а не обов’язком  сторони судового процесу, яке визначено процесуальним законодавством.

Натомість, як зазначено головою ДСА України у своєму наказі, неоскарження цих постанов «призвело до того, що постанови набрали законної сили та при їх виконанні призведуть до втрат бюджетних коштів».

 Отже для голови ДСА України виплата недоотриманої заробітної плати працівниками судів – це втрати бюджетних коштів!

Судова система України добре пам’ятає, як голова ДСАУ з трибун наголошував, що внесені зміни Законом України «Про прокуратуру» до ч. 1 ст. 144 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" – це його особисте досягнення, а питання щодо виділення коштів на нові посадові оклади працівникам він «вирішить» особисто з урядом країни.

Натомість, коли працівники судів почали звертатися до судів, а суди задовольняти їх позови, постало питання про реальний брак коштів на виплату недоотриманої ними заробітної плати.

 Голова ДСАУ, розуміючи ситуацію та намагаючись зняти із себе відповідальність за нездійснені обіцянки працівникам судів, звертається до Верховного суду України із вимогою про відмову працівникам у задоволенні їх позовних вимог щодо нарахування їх «недоотриманої» заробітної плати, особисто бере участь у судових засіданнях та просить скасувати судові рішення, які були винесені на користь працівників судів.

 Нагадуємо голові ДСА України, що Державна судова адміністрація України та її територіальні управління повинні підтримувати законні рішення суду та сприяти реалізації прав працівників апаратів судів, а не нехтувати ними, оскаржуючи законні судові рішення, винесені на користь працівників апаратів судів.

Відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів",  Положення про Державну судову адміністрацію України, затвердженого рішенням Ради суддів України від 22 жовтня 2010 р. № 12 (у редакції рішення Ради суддів України від 04 червня 2015 р. № 50), Положення про територіальне управління ДСА України в Київській області, затвердженого головою ДСА України 29.09.2015,  основними завданнями ДСА України та територіальних управлінь ДСА України  є організаційне та фінансове забезпечення суддів та працівників апаратів судів, з метою створення належних умов для їх діяльності.

Таким чином, судові рішення, що винесені іменем України, які відновлюють порушені права працівників апаратів судів, не порушують основних інтересів ДСА України та її територіальних управлінь, а навпаки їм відповідають, оскільки фінансове забезпечення судів і є основним із завдань судової адміністрації. Саме для цього і було створено ДСА України.

 

Але, як вбачається із вищезгаданого наказу, думка керівника ДСА України зовсім інша і для нього, на жаль, виплата заробітної плати працівникам судів – це втрати бюджетних коштів, а тому такі постанови суду, на його думку, повинні бути оскаржені.

Крім того, слід звернути увагу і на той факт, що голова ДСА України взагалі не може вимагати від територіального управління як сторони по цим справам оскарження даних судових рішень, оскільки питання оскарження чи не оскарження судового рішення є правом сторони судового процесу, яке визначено процесуальним законодавством і закріплене на законодавчому рівні, і не може бути ніким обмежено, навіть вимогами вищого  органу.

 А насправді це ще один привід для голови ДСА України покарати начальника територіального управління, який відмовився виконувати його незаконні вказівки.

Повідомляємо, що керівництвом територіального управління ДСАУ в Київській області  і надалі не будуть виконуватися незаконні вказівки будь-яких лицемірних, брехливих та цинічних постМайданівських перевертнів.

 …Новий рік також почався з чергового ініційованого головою ДСА України позапланового аудиту відносно начальника територіального управління. Маразм міцнішає.

 Шоу зарвавшегося самодура із Автодору продовжується. Риба гниє з голови.

 

До речі, новітня історія України свідчить, що подібні «державні діячі» дуже швидко здуваються, перетворившись всього за декілька днів у того, ким вони є насправді – в нікчем, які в агонії чіпляються за койко-місце у «Феофанії»…